15.12.13

Degustacja De Molena- Single Hop Citra oraz krótka relacja ze spotkania z podróżnikami na Uniwersytecie Gdańskim

Dzisiejsze piwo, które miałem okazję zdegustować zakupiłem w moim ulubionym sklepie na Przymorzu w Gdańsku. Zawitaliśmy w tamte rejony przy okazji spotkania z podróżnikami na UG gdzie z Rafałem mieliśmy przyjemność zaprezentować swoją prezentację (poniżej degustacji zamieszczę kilka zdjęć z tej imprezy oraz link do naszych zdjęć i filmu z wyprawy 'Czarne-Bałtyckie'). W nagrodę postanowiłem sprezentować sobie małą niespodziankę, a mianowicie moje pierwsze piwo z Holandii czyli De Molena IPA Single Hop Citra, jakie wywarło na mnie wrażenie dowiecie się z tekstu poniżej, zapraszam.



Ekstrakt: 11,4%

Alkohol: 4,8%



Piana: średnio pęcherzykowa o średniej trwałości

Kolor: ciemno złoty, piwo dość mętne co wynika z refermentacji



Zapach: Niezbyt intensywny, na średnim poziomie. Wyraźnie wyczuwalne aromaty cytrusowe w dużej mierze cytryny mieszające się z mango. Słodki zapach przejawia się głównie aromatem mango( którego w pierwszym momencie utożsamiałem z miodowym), niż słodowym.  Nuty alkoholowe niewyczuwalne.

Smak: To co rzuca się od razu na myśl to wyraźnie wytrawny smak o niezbyt intensywnej goryczce, na średnim poziomie, niezalegającej i zanikającej tuż po przełknięciu. Posmak mango już nie tak intensywny, z większym akcentem cytrusowym oraz wyczuwalną kwasowością. Nasycenie na dość niskim poziomie, dobrze pijalne lecz bez większych fajerwerk. 



Podsumowując: Piwo przeciętne o ładnym aromacie lecz niezbyt intensywnym smaku. Jak dla mnie za łagodne, zdecydowanie za mało goryczkowe. Do zalet można zaliczyć doskonałą pijalność choć daje wrażenie napoju bez ciała. Jeśli nie jesteś 'hophead'em' i preferujesz bardziej łagodne piwa zapraszam do degustacji.


Oraz na koniec wspomniane zdjęcia z 'Menażki 2013 Gdańsk UG' jak i link do naszej prezentacji http://wciazwdrodze.blogspot.com/2013/11/galeria-z-wyprawy-czarne-batyckie-2013.html.
Gdyby jednak ktoś z Was chciał posłuchać nas na żywo to zapraszam jutro (czyli 16-tego grudnia)do kawiarni Południk18 w Gdańsku gdzie będziemy się produkować o godzinie 19.00.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz